Pemanfaatan E-Commerce Pada Penjualan Produk Usaha Asinan Myesha Di Kota Kendari
DOI:
https://doi.org/10.35326/agribisnis.v7i2.3795Keywords:
utilization, e-commerce, sales, business, picklesAbstract
This study aims to determine the use of e-commerce in product sales Myesha pickled business in kendari city. This research was conducted from June to July 2023. The data used in this study is primary data obtained by conducting interview directly with the owner of the Myesha Asinan business. Method of collecting data In this study using a survey method. The analytical method used in this research is a descriptive method with a quantitative approach, to describe sales Asinan Myesha business products in utilizing e-commerce. The results of the research show that the benefits of e-commerce in selling Asinan Myesha business products, that is, can help expand market reach, increase brand awareness, make it easy for customers to make purchases, save costs, manage shipments more easily, and can help increase the number of orders and sales turnover.
Keywords: utilization, e-commerce, sales, business, pickles
Downloads
References
Arifin, B. (2005). Pembangunan Pertanian Paradigma Kebijakan dan Strategi Revitalisasi. Jakarta: PT. Grasindo.
Avriyanti, S. (2020). Peran E-Commerce Untuk Meningkatkan Keunggulan Kompetitif Di Era Industri 4.0 (Studi Pada Ukm Yang Terdaftar Pada Dinas Koperasi, Usaha Kecil Dan Menengah Kabupaten Tabalong). PubBis : Jurnal Pemikiran Dan Penelitian Administrasi Publik Dan Administrasi Bisnis, 4(1).
https://doi.org/https://doi.org/10.35722/pubbis.v4i1.243
Azizah, N., Mahendra, D., & Lofian, B. (2019). Pemanfaatan E-Commerce untuk Peningkatan Strategi Promosi dan Penjualan UMKM Tas di Kabupaten Kudus. E-Dimas: Jurnal Pengabdian kepada Masyarakat, 10(1), 96. https://doi.org/10.26877/e-dimas.v10i1.3555
Irawati, R. (2022). Pengaruh E-Marketing Mix Umkm Kuliner Malang Terhadap Minat Beli Generasi Millenial Pada Start-Up Food Delivery Online Di Masa Pandemi. Jurnal Penelitian Manajemen Terapan (PENATARAN), 7(1). Diambil dari
https://journal.stieken.ac.id/index.php/penataran/article/view/595
Kusuma, V. A. M., Sahabuddin, Z. A., & Hutasoit, P. S. J. K. (2022). Strategi Digital Marketing Pada Usaha Mikro Dan Menengah (Umkm) Di Masa Pandemi Covid-19 Melalui Pendekatan Pemberdayaan Ekonomi Rakyat. JURNAL CAFETARIA, 3(1). https://doi.org/https://doi.org/10.51742/akuntansi.v3i1.492
Lumintang, J. J. B., Rumagit, G. A. J., & Taroreh, M. L. G. (2020). Kajian Manfaat E-Commerce Pada Penjualan Produk Usaha “Snacking” Di Kota Manado. AGRI-SOSIOEKONOMI, 16(3), 413. https://doi.org/10.35791/agrsosek.16.3.2020.31131
Maabuat, J. O. R., Dotulong, L. O. H., & Jorie, R. J. (2021). Pengaruh Strategi Diferensiasi Produk Dan Promosi Terhadap Keputusan Pembelian Di Pt. Hasjrat Abadi Amanado Cabang (TENDEAN). Jurnal EMBA : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 9(3). https://doi.org/https://doi.org/10.35794/emba.v9i3.35959
Mahzura, T. A. S. (2020). Pemanfaatan E-Commerce dalam Peningkatan Penjualan pada Buger Sei Putih Kota Medan. Jurnal Ekonomi Bisnis Manajemen Prima, 2(1), 65–80. https://doi.org/10.34012/jebim.v2i1.1178
Mambu, T. R., Tampi, J. R. E., & Mukuan, D. D. S. (2021). Kepercayaan Konsumen, Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian pada Aplikasi E-Commerce Shopee di Kota Tondano. Productivity, 2(1). Diambil dari
https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/productivity/article/view/32942
Parluhutan, H. V., & Setiawan, A. H. (2021). Pengaruh Modal, Pengalaman Usaha, Strategi Promosi dan Pendidikan Terhadap Keuntungan Pelaku UMKM Fashion pada Marketplace Online di Kota Semarang. Diponegoro Journal of Economics, 9(3). Diambil dari https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/jme/article/view/31568
Pradana, M. (2016). KLASIFIKASI BISNIS E-COMMERCE DI INDONESIA. MODUS, 27(2), 163. https://doi.org/10.24002/modus.v27i2.554
Sakti, N. W. (2014). Buku Pintar Pajak E-Commerce. Jakarta: Transmedia Pustaka.
Septiningrum, L. D. (2021). Manajemen Strategi Untuk Meningkatkan Penjualan Food And Beverage Di Era Pandemi Covid 19. JMBI UNSRAT (Jurnal Ilmiah Manajemen Bisnis dan Inovasi Universitas Sam Ratulangi)., 8(1).
https://doi.org/10.35794/jmbi.v8i1.32638
Siregar, L. Y., & Nasution, M. I. P. (2020). Perkembangan Teknologi Informasi Terhadap Peningkatan Bisnis Online. Hirarki : Jurnal Ilmiah Manajemen dan Bisnis, 2(1). Diambil dari https://journal.upp.ac.id/index.php/Hirarki/article/view/331
Sutawi, S. (2022). Kebahagiaan Peternak. Malang: CV. Zahra Publisher Group.
Widowati, M. (2010). Pengaruh Harga, Promosi Dan Merek Terhadap Penjualan Barang Pharmasi Di Pt. Anugrah Pharmindo Lestari. Jurnal Ilmiah Ekonomi, 5(1). https://doi.org/https://doi.org/10.34152/fe.5.1.%25p